نعود للفضفضه

احم احم
طبعا منا لازم استأذن قبل ما ادخل 
المدونة بقت مهجورة اوى مش كده
وكان شكلها كئيب كده 
مفيش تجديد
بس لا.... قررنا نحن منى نغير شكلها
ونديها تدوينه جديدة
يلا بقى ان شاالله ما حد حوش
-------
امبارح انا عملت حاجه حلوة اوى 
قعدت امص قصب
وعملت حمام زيت لشعرى
وحطيت رجلى فى مايه
من زمان ما عملتش حاجه زى كده او محسيتش انى براحتى كده
------
دايما دايما هى بتكون السبب فى المشاكل
هى مش بتقصد تعمل حاجه بس من كتر ما بتضغط عليا بنفجر فيه هو
وده غلط انا عارفه
------
احنا كبرنا يا ولاد
الدنيا خدتنا اوى
بقى كل همنا العيال
كل اصحابى
اللى عندها طفل... كل فين وفين لما بكلمها 
واللى عندها اتنين .... تقريبا معدتش بعرف اخبارها
------
هو انا دلوقتى عندى كام سنة؟؟
 26 ونص
يعنى فى نهاية السنة هبقى 27
مش عارفه ليه حاسه مادام 27 جت هتيجى وراها 30 على طول بدون اى سنين فى النص
------
نفسى اشتغل اوى
لانى زهقت من قعدة البيت زائد انى بقيت حاسه انى جاهله اوى ومنعزله عن الدنيا
بس ارجع واقول منا كده مرتاحه واحسن من البهدلة
نفسى رشا لما تكبر تلاقى مامتها حاجه كبيرة كده وتفتخر بها
بس مفهوم ست البيت دلوقتى اختلف مش كده؟
------
مبسوطه انى كتبت فيكى يا مدونتى
بس عايزه كمان بوستات من بتاعة زمان دى وروحها الحلوة
يلا ما علينا
كل سنة وانتو طيبين علشان رمضان والعيد اللى فاتوا ومكنتش معاكم
ولا نخليها للعيد الجاى:D
سلام يا حلوين
 

Comments

Blackmatta said…
نورت المدونة.. ازيك ؟ و كل عام و انت بخير :)
Eno said…
اهلا بيكي في عالم المتزوجات واطفالهن
ههههههههههههه
تصدقي يامني وبمنتهي الصدق انتي فيكي حاجه بحس انها تكملة ليه
رغم اني عمري ماشوفتك ولا شوفتيني
بس دايما بحس اننا بنمر اوقات بظروف يمكن تكون مختلفة بس تفكيرنا واحد فيها ونتيجة التفكير تقريبا واحده

انا كمان لسه كنت بفكر اني زهقانة اوي ونفسي يكون ليه دور في الحياة حياة ابني وزوجي وحياتي اللي بقيت احس اني مهملة فيها اوي

نفسي اشتغل
لكن انا مش بحب الشغل او بحب الشغل بس مش بحب الخروج من البيت
لاني القاهرة عندنا هنا الوحده اللي تفكر تخرج تشتغل لازم يكون ليها موصفات خاصة عشان لو وقعت في مشكلة تتصدي ليها بكل شجاعة

وللاسف انا فشلت في ده اكثر من مرة لحد ما قررت في وقت اني مش هنزل تاني ولا اشتغل برة تاني

بس ارجع تاني واقول انا زهقانة
وصعب اني يكون كل دوري في الحياة
اني اعمل اكل وتنضيف
انا عارفة اني كل ده عليه ثواب كبير والله ومش معترضه ابدا عليه

بس عاوزه اعمل حاجه بحبها استمتع بيها احس لما اخلصها اني راضية عني نفسي وسعيدة اني بقدم حاجه لنفسي وغيري

ولسه مستمرة في التفكير ومش عارفه اعمل ايه !!!!!

انا طولت اوي بس بجد موضوع مهم ومحتاج نقاش وحل
تحياتي يامكملة لأفكاري :)
Mona Shereif said…
Blackmatta
-----------
ده نورك يا جميل
انا بخير الحمد لله
كل سنة وانتى بخير وطيبة
تشكرات كتيرة خالص على زيارتك الكريمة


Eno
----
يا مرحب يا مرحب
ربنا يخليكى يا اينو يارب
عارفه يا اينو
انا بقول انى عايزه اشتغل بس فى نفس الوقت انا خايفه .. الناس معاملاتها معادتش زى الاول
عموما خير وربنا ييسرلنا الامور ويكتب لنا الخير يارب
momken said…
....

الف حمدالله على السلامه
عوداً احمد

من الرائع ان يدلل كلا منا نفسه كل فتره
ويكافئها ويشجعها
فمرار الحياه اشد من روعتها ان لم ندعم تلك الروعه

سعيد بقراءه حرفك
بارك الله في ابنتك وبيتك

تحياتى

....
Aиgel said…
منوووش :)

وحشتيني اوي ، منورة مدونتك يا قمر
يعني أنا كمان أغيب أغيب وسبحان الله ألاقي اسمك جه قدامي واقول منى !! ياااه لما اشوفها بتدخل المدونة ولا لأ
وفرحت لما شوفت ليكي بوست من قريب

بجد وحشتيني اوي
:)

يا رب تكوني فكراني انا عبير
Angel love ^_^
Mona Shereif said…
momken
-------
الله يسلمك يارب
انا اللى سعيده جدا بمرورك الكريم وتعليقك هنا
نورت وياريت على طول تشرفنى بقراءة كلماتى والتعليق
:)





Aиgel
-------
والله فاكراكى دايما وكل ما ادخل على مدونتك الاقيها لقراء مدعوين
انا متابعه المدونين اللى عزاز على قلبى حتى لو مكتبتش تعليق او كتبت حاجه جديده فى المدونه
انتى وحشانى جدا ومش متخيلة تعليقك ده اسعدنى ازاى وطمن قلبى عليكى
ربنا يخليكى ليا

Popular posts from this blog

الجوز الخيل

ارادة الله لا قرارى

"البحر"